Skrivekollektivet 2010

Av | 12. januar 2011

Siden mars 2005 har Skrivekollektivet fungert som en politisk og populærkulturell paviljong for skribenter trygt plassert på venstresiden. Som en del av vår omfattende oppsummering av fjoråret, er det nå tid for selvskrytet.

Det er verdt å merke seg at Skrivekollektivet er en fritidsbeskjeftigelse for skribentene. Likevel noterer vi 674 artikler på vår wordpress-plattform som ble innført i 2010.

Flere artikler finnes i gamle versjoner av kollektivet. Noe av det finner du her:

Uten at jeg har forankring for det i redaksjonsrådet, så regner undertegnede med at kollektivet fortsetter sin innsats for å skape dybde i samfunnsdebatten også i 2011. Det betyr utgifter av den nette sum på kroner 220,- for kjøp av domene og serverplass. En utgift som kollektivets skribenter alle bidrar med gjennom type bytteøkonomi; av kaffe, kakao og pils.

Skrivekollektivet er plett- og reklamefri. Fordi vi er en fin miks av generasjonene «X – Y og Z».  Blant annet deler vi vårt åndsverk og intellektuelle produksjon på internett – helt gratis. Kollektivets fortreffelighet er at drivkraften ikke er raske penger og pinlig produksjon av dagens outfit.

Skrivekollektivets harde tall:

988.147 hits har kollektivet hatt siden oppstarten i mars 2005. 460.385 filer. 51.476 unike besøk. 11.194.017 millioner kilobytes er lastet fra vårt domene. For Skrivekollektivet var 2009 et svært godt år med en dobling av besøk fra 2008. Men 2010, året hvor kollektivet fylte fem år, treffer vi en klar topp. 23.411 unike besøk i fjor med desember som den beste måneden med 5617 unike besøk.